71 322 20 68, 71 322 76 82 skiba@skiba.edu.pl
 

mgr Sławomir Przepiórka

Nauczyciel mianowany

 

Prowadzone zajęcia:

Techniki teatralne w pracy z dziećmi

 

 

Aktor, pedagog, magister sztuki, nauczyciel mianowany w dziedzinie Kultury żywego słowa i Teatru dziecięcego, specjalizuje się w: klasycznych technikach lalkarski, teatrze opartym na plastyce oraz nieklasycznych formach lalkowych, wyrazistości mowy, poprawnym prowadzeniu głosu, inscenizatorskich technikach w teatrze amatorskim.

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie im L. Solskiego wydziały zamiejscowe we Wrocławiu oraz Studium Nauczycielskiego w Jeleniej Górze, od 1 IX 1999 roku zaangażowany we Wrocławskim Teatrze Lalek na stanowisku aktora, od 1 IX 2006 roku zatrudniony w PPSKAKiB we Wrocławiu „Skiba” na stanowisku nauczyciela, współpracuje z Akademią Sztuk Teatralnych we Wrocławiu gdzie wykłada Reżyserię teatru dramatycznego w szkole oraz z Akademią Sztuk Pięknych we Wrocławiu gdzie prowadzi zajęcia z Autoprezentacji.
Jest laureatem: nagrody dla Młodego, wyróżniającego się aktora na Dolnym Śląsku (2001), nagrody dla najlepszego aktora na Dolnym Śląsku w kategorii teatrów lalkowych (2002, 2004), I nagrody aktorskiej na XX Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym w Opolu. Jest laureatem licznych nagród zespołowych: trzykrotne Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Lalkowych w Toruniu, główne nagrody na festiwalu Kontrapunkt w Szczecinie czy Talia w Tarnowie. Posiada Dyplom Zarządu Głównego ZASP za kreację w technice lalkowej 2001.
2 marca 1996 roku debiutował sceniczną rolą Lakmusa w „Jak wam się podoba” W. Shakespeare w reż. Roberta Czechowskiego w Teatrze Dramatycznym w Legnicy, gdzie występował gościnnie do 1999 roku.

Jego najważniejsze role sceniczne to:
Baron de Apfelbaum „Biesiada…”, na podstawie opowiadania Witolda Gombrowicza „Biesiada u hrabiny Kotłubaj”, reż. R. Czechowski,
Staruszek „Śmieszny Staruszek”, T. Różewicz, reż. W. Hejno,
Taro Uraszimo „Dar córki Króla Mórz”, reż. Beata Pejcz,
Asystent i Postać B „Szkice z Becketta”, S. Beckett, reż.Aleksander Maksymiak,
Piszczałka i Elf „Sen nocy letniej”, W. Shakespeare, reż. Josef Krofta,
Nauczyciel „Ostatnia Ucieczka”, Bruno Schulz, reż. A. Maksymiak,
Główna Postać „Źródło”, reż. Leszek Mądzik,
Książę Niezłomny, Matka, Diabeł „Sło”, Mateusz Pakuła, reż. Jan Peszek,
św. Franciszek „Franciszek, sen everymana”, M. Pakuła, reż. Jolanta Denejko,
Miętus „Ferdudurke” W. Gombrowicz, reż. Radziu Kasiukiewicz,
Ahmad „Z piasku”, reż. Pia Partum,
Tamino „Czarodziejski Flet”, A. Mozart, reż. Marek Zakostelecki,
Błękitny, Policjant, Antonio „Noc bez księżyca”, reż. Maćko Prusak,
Sandalfon „Piekło – Niebo”, Maria Wojtyszko, reż. Jakub Krofta.

Wraz ze słuchaczami studium przygotował liczne przedstawienia teatralne, najważniejsze z nich to:
„Mały Książę” (adaptacja opowiadania Antoina de Saint-Exuperego w teatrze form plastycznych),
„Kopciuszek A i B” (Dwie wersje znanej baśni o Kopciuszku, wersja klasyczna i awangardowa – tekst oparty na pojedynczych słowach),
„Baśń o Pięknie” (Bollywoodzka wersja Baśni o pięknej Parysadzie i ptaku Bulbulezarze),
„Zwierzęta doktora Dolittle” (Gra aktorska maską, wykonaną przez słuchaczy),
„Konik Garbusek” (Folkowa wersja z muzyką słuchaczy),
„Król Lew” (Scenariusz i muzyka napisany wspólnie przez słuchaczy i prowadzącego na podstawie filmu Rogera Alersa i Roba Minkoffa),
„Śnieżka” (Poszukiwanie, oryginalnych plastycznych rozwiązań inscenizatorskich),
„Matołusz i Olbrzym” (Przedstawienie przygotowane w scenerii jednej z wrocławskich bibliotek),
„Ptaszarnia i Narodziny” (Przedstawienia plastyczno-pantomimiczne w oparciu o historie wymyślone wspólnie ze słuchaczami).

W pracy ze słuchaczami stawia na: rozwój wyobraźni, rozwój umiejętności inscenizatorskich, kreatywną pracę w grupie i z grupą, pozytywne oddziaływania na człowieka, poszukiwanie oryginalnego języka teatralnego poszczególnych słuchaczy, zabawę w teatr…

Facebook
YouTube
Instagram